Jak przedłużyć lub skrócić robótkę na drutach?

Czasami po ukończeniu sweterka okazuje się, że jest on za długi, albo za krótki, albo, że ściągacz się źle układa, albo że coś chcielibyśmy zmienić.
Ale oczywiście sweter ten robiony jest od dołu i aby zmienić coś na dole, na samym początku, trzeba by go całego spruć.
Spruć? I zrobić od początku? No nie ma mowy!

Nie trzeba pruć. Jest na to ratunek. Wystarczy spruć tylko kawałek na dole.
Ale jak to? Przecież od początku nie da się pruć robótki. Można od tyłu, ale nie od początku.

No nie, ale można wyciągnąć nitkę z jednego rzędu. Oddzielić kawałek robótki. Nabrać oczka na brzegu i dorobić poprawiając brakujący początek.



Mam nadzieję, że ten sposób "poprawiania" robótki bardzo wam się przyda.
Mi się bardzo przydaje. Po co pruć całość jak coś nie wyjdzie, albo cierpieć, że jest nie tak jakby się chciało, żeby było?

Ja w moim wdzianku Makowa Panienka (tym, co jest właśnie na filmie) prułam i prułam, bo długo było coś nie tak. Ale nigdy nie musiałam pruć od samego początku. W pewnym momencie wiedziałam, że nie chcę mieć zakończenia ściągaczowego, ale nie przejmowałam się ponieważ wiedziałam, że poprawić mogę potem.

Zobacz na poniższym filmie jak to dokładnie zrobić.
Jak wyciągnąć nitkę i jak nabrać oczka.

Zobaczysz, że jest to fantastyczny sposób, którym można polepszyć wiele robótek.





7 komentarzy:

  1. Rewelacja !!!
    Ja zawsze prułam....
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajnie Kasiu, że się przdało:) To teraz nie musisz pruć całego:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Iwono....dzieki! Słyszałam o tym w teorii ale nigdy nie widziałam w pratyce!!

    Bardzo Ci dziękuje;)
    Pozdrawiam
    :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak zwykle Twoja pomoc jest nieoceniona :)

    OdpowiedzUsuń
  5. świetna stronka, jestem wdzięczna za podzielenie się filmikiem!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ten sposób znam i jest super ale przy jerseju a co jeśli cały rękaw robiłam ściągaczem od dołu i teraz chcę go przedłużyć tym sposobem? Nabierając oczka mam wrażenie,że nie idą równo oczka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się, oczka przesuwają się o połowę oczka przy takim pruciu. Dlatego w tym przypadku trzeba spruć cały ściągacz i zrobić go od początku.

      Usuń

Dziękuję za Twoje odwiedziny i pozostawienie kilku słów.
Pozdrawiam bardzo ciepło ♥

Copyright © 2016 Drutoterapia , Blogger