Ścieg na druty - mereżka poprzeczna

Mereżka poprzeczna to bardzo prosty i wdzięczny ażurowy ścieg.
Może nawet jeden z tych pierwszych - dla początkujących, ale nawet zaawansowane w dzierganiu osoby mogą użyć tego wzoru do wydłubania czegoś przyjemnego.

Zobacz wykonanie na YouTube

Liczba oczek nieparzysta
Powtarzać w rzędzie pomiedzy * *

Rząd 1: p
Rząd 2: l
Rząd 3: p
Rząd 4: p
Rząd 5: ob, 1p *n - od tyłu do przodu, 2 op rnp*, ob
Rząd 6: p - narzuty także na prawo

Powtarzać te 6 rzędów.


Oznaczenia:
ob - oczko brzegowe
o - oczko / oczka
p - oczko prawe
l - oczko lewe 
n - narzut
op rnp – oczka prawe razem na prawo

Tutaj znajdziesz więcej ściegów, które lubię i używam w moich robótkach.

5 komentarzy:

  1. Fajny wzór na chustę z grubszej włóczki. Tak jakoś mi pasuje :)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Wzór, istotnie, do trudnych nie należy ale jest efektowny i to najważniejsze. Pozdrawiam
    Marta

    OdpowiedzUsuń
  3. a ja mam sweterek wykonany właśnie takim wzorem, co prawda kupny ten sweterek, ale już sobie założyłam, że podobny wykonam, tylko wzoru szukałam a tu proszę! opisałaś go tak ładnie, dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawy wzorek... wrzucam do projektów do wykonania :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twoje odwiedziny i pozostawienie kilku słów.
Pozdrawiam bardzo ciepło ♥

Copyright © 2016 Drutoterapia , Blogger