Narzucić na druty 400 oczek..., albo 200..

Może jesteś osobą początkującą w robieniu na drutach i pomyślisz: "Ja tyle i tak nie będę narzucać..."
Ale nie mów hop, póki nie przeskoczysz. Kiedy bardziej zagłębisz się w tajniki robienia na drutach i odkryjesz sweterki robione na okrągło, spódnice z klosza i chusty robione od dłuższej strony stwierdzisz, że może mogłaś wtedy przeczytać ten wpis...

Kiedy robiłam mój pierwszy ażurowy szal z włóczki typu "Lace" narzucałam może 180 oczek. Oczwiście pomyliłam się klika razy, liczyłam raz, i drugi raz, i trzeci, i liczba oczek i tak mi się nie zagadzała...
Od tego czasu narzuciłam mnóstwo oczek, ale może nie 403 oczka od razu tak jak tym razem...

Tak, tutaj są narzucone 403 oczka na chustę.

Oczywiście nie miałam zamiaru niedoliczać się oczek i spędzać czas na kolejnym, i znowu kolejnym ich liczeniu zamiast dziergać...
Ale w ciągu moich lat dziergania przychodziły mi do głowy różne udoskonalenia i zrobiłam tak:


Co 20 oczek zakładałam znacznik - w końcu do dwudziestu mogę jeszcze policzyć bez pomyłki...
A potem liczyłam tylko 20, 40, 60... itd.
Nic prostszego - dokładnie wiedziałam ile jest oczek i w razie pomyłki mogłam powrócić do poprzedniego znacznika.
Ja użyłam tutaj zwykłych biurowych spinaczy - i nawet co 100 oczek innego koloru. Po przerobienu pierwszego rzędu zdjęłam je i dalej zaczęłam wyrabiać diagram.

Także jeśli musisz nabrać więcej oczek niż nawet 50 wykorzystaj tę metodę. Zaznacz sobie znacznikiem, że masz 20 oczek, potem znowu 20. Albo 25 jeśli wolisz, albo nawet 30... Wybór zależy do ciebie - uąatwi Ci to sprawę i zaoszczędzi pomyłek w liczeniu oczek.