Ostania czapka w tym sezonie?

Może nie ostatnia. Bo dobrze mi się robi czapki.
Dobrze mi się robi jak w ogóle mi się coś robi, bo ostatnio z robieniem na drutach jakoś cienko. Nie idzie za dobrze po prostu.
Najlepiej patrzy mi się w ogóle na leżącą robótkę.. A na samą myśl o liczeniu oczek jakoś nieciekawie mi się robi...

Kończę powolutku moją szydełkową chustę, którą dłubię już od lat i dziubię po kilka oczek w brązowym swetereku...

A czapki są dobre. Są małe i szybko się robi, oczek za wiele liczyć nie trzeba - tylko na początku. No i na początku robić próbki. A wierzcie mi - chociaż uczę innych, że robienie próbek jest bardzo ważne, to sama ostatnio bardzo ich robić nie lubię...
Ale uwaga! Robię. I nie dlatego, że uczę innych i nie wypada, ale dlatego, że wiem jakie to ważne, więc robię.

Ale wracając do czapek. Ostatnio była taka biała, którą zabrała mi moja córka. Ale tej nie oddam!



Czapka zrobiona jest ze wspaniałej włóczki Austermann Expression Super Chunki.
To mieszanka 40% Polyakryl, 30% Wełna, 20% Alpaka, 10% Polyamid. W dotyku jest świetna!
Zużyłam na nią 125 g - 2,5 motka.

Producent proponuje druty 10 mm, ale ja zawsze robię czapki na drutach o co najmniej jeden rozmiar mniejszych. Tym razem są to druty 8 mm, ponieważ chcę, aby zimowe czapki były ciepłe - zwłaszcza, żeby ich nie przewiewało.

Co prawda zimy już nie ma nawet u nas w Szwecji, ale ponieważ ja się spóźniam trochę zawsze sezonowo, to będzie jak znalazł na rozpoczęcie kolejnej zimy.

Włóczka kupiona jest w Biferno . Niestety włóczka ta jest już niedostępna. Ale możesz użyć na zrobienie takiej czapki innej podobnej włóczki o metrażu około 55 m w 50 g. Wtedy włóczka jest podobnej grubości i można narzucić tyle samo oczek, co w tutorialu.

A poniżej krok po kroku jak zrobić taką czapkę.
Super sprawa zwłaszcza dla początkujących, którzy potrafią tylko oczka prawe. Ale także dla tych, którzy zawsze marzyli o luźnej czapce.

Czapka jest na 52 oczka - jest to rozmiar na obwód głowy na 56-60 cm czyli raczej czapka większa. Jeśli chcesz mniejszą czapkę nabierz 46 oczek. Zdecydowanie wystarczy.
Przy podobnej włóczce i drutach 8 mm oczywiście.
 

10 komentarzy:

  1. Iwonko, czapka bardzo ładna i puchata. Pięknie sie prezentuje na Tobie. Prosta i elegancka!

    OdpowiedzUsuń
  2. piękna czapa.:) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. No i znowu piekna czapa :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. No i znowu piekna czapa :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Śliczna czapka, wygląda na cieplutką. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Badrzo ładna....też bym nie oddała ;

    OdpowiedzUsuń
  7. PIEKNA CZAPA I KOLOR TEŻ MOJ...::)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dzień dobry, dziękuję za bardzo pomocny film ;-) Pierwsza czapka zrobiona ;-) Pozdrawiam serdecznie i szukam dalszych inspiracji u Pani .Agnieszka

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twoje odwiedziny i pozostawienie kilku słów.
Pozdrawiam bardzo ciepło ♥

Copyright © 2016 Drutoterapia , Blogger