Ścieg na druty - Siatka 2

Kolejny ścieg na druty - tym razem siatka. Już druga siatka w kolekcji ściegów na druty, dlatego przyjmuje ona nazwę Siatka 2
Trochę inna siatka - można powiedzieć bardziej zaawansowana, bardziej elegancka, może nawet bardziej skomplikowana.

Mam nadzieję, że wzbogaci ona wasze robótki na drutach.
Wykonanie tego ściegu na druty pokazane jest także na YouTube. Aby obejrzeć tutorial kliknij na link tuż pod zdjęciem.

Zapraszam do dziergania!

Zobacz wykonanie na YouTube

Liczba oczek podzielna przez 2 + 2 ob
Powtarzać w rzędzie pomiedzy * *

Rząd 1(PS): ob, *n, 2prnpt,* ob - * * - powtarzać w rzędzie do końca rzędu
Rząd 2 i 4 (LS): l
Rząd 3(PS): ob, 2p, *spuścić o bez przerabiania z prawego na lewy drut, następne oczko przerobić na prawo i przeciągnąć przez nie oczko nieprzerobione - spuszczone wcześniej, n, ob,
* * - powtarzać w rzędzie do końca rzędu

Powtarzać te 4 rzędy.


Oznaczenia:
ob - oczko brzegowe
o - oczko / oczka
p - oczko prawe
l - oczko lewe 
n - narzut
2prnpt - 2 oczka prawe razem na prawo od tyłu
PS - prawa strona roboty
LS - lewa strona roboty


Tutaj znajdziesz więcej ściegów, które lubię i używam w moich robótkach.


5 komentarzy:

  1. Dzień dobry!
    Oglądałam Pani bluzeczki :
    http://drutoterapia.blogspot.com/2012/08/bluzeczka-z-jedwabnej-woczki.html
    http://drutoterapia.blogspot.com/2013/10/malabrigo-szalenstwo.html
    Są piękne,bardzo mi się podobają.
    Czy robiła je Pani na okrągło cały czas w jedną stronę?
    Ja zrobiłam sobie bluzeczkę z bawełny Metoda Contiguous i moja piękna bluzka skręciła się.Sprułam ją i chcę zrobić nową. Potrzebuję wskazówki, aby problem się nie powtórzył.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo.
      Jedwabna jest zszywana na bokach - jedwab i bawełna mają tendencję do przekręcania się.
      Ta kolorowa bawełniana jest robiona wzorem, który trzyma kształt.

      Usuń
  2. Ciekawy wzór, wart spróbowania. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twoje odwiedziny i pozostawienie kilku słów.
Pozdrawiam bardzo ciepło ♥

Copyright © 2016 Drutoterapia , Blogger