Jak dziergać ażur w chuście Efekt Motyla


Zapraszam na film, który pokazuje jak dziergać ażur w mojej chuście Efekt Motyla.
Film może przydać się też każdemu, kto chciałby dziergać ażurową chustę, ale nie bardzo rozumie rozrysowane diagramy.




W tym filmiku zobaczycie jak czytać diagramy ażurków, jak rozumieć je w robieniu chusty na drutach i dlaczego istnieją. Albo może jednak nie istnieją te nieszczęśliwe oczka na diagramie, których nie ma - to nieszczęsne: "brak oczek".

A opis chusty Efekt Motyla znajdziecie TUTAJ.

Zapraszam i proszę o komentarze i pytania na temat filmu.

36 komentarzy:

  1. Zaznaczam i obejrzę w najbliższej przyszłości bo przymierzam się do chust. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zapraszam do robienia chust :) jak zaczniesz to ciężko będzie przerwać:)

      Usuń
    2. Witam,

      czy na zrobienie tej chusty wystarczy 1 motek włóczki Ranco Multy (Araucania) = 344 m?

      Pozdrawiam,
      Asia

      Usuń
    3. Witaj! Obejrzałam. Film jest ok. Brakuje mi tylko porady co zrobić jeśli tych oczek nie będzie 84 - jak sobie z tym poradzić? pruć? Może zaproponować przy "ustanawianiu" początku tego ażuru, że jeśli nie będzie odpowiedniej ilość oczek to można przerobić 2 zamiast trzech, albo wyjątkowo 4... Nie lubię fuszerki, ale np. arabskie kobiety wykonujące dywany zawsze popełniają jakiś błąd specjalnie - bezbłędne rzeczy tworzy tylko Bóg. Pozdrawiam i dziękuję za film, to wspaniałe, że Ci się chce.

      Usuń
    4. Odpowiedz na twoje pztanie Bryzeida jest tutaj:
      http://drutoterapia.blogspot.se/2012/04/pruc-albo-nie-pruc-oto-jest-pytanie.html

      Usuń
  2. HIHIHI.O TAK TO WCIĄGA..MAM TYLKO PYTANIE TE 14 RAZY TO POWTARZAMY NA WYSOKOŚĆ?pS...JUZ KILKA MIESIĘCY TEMU OGLADAŁAM TWÓJ FILMIK JAK ZACZĄC CHUSTE -POZDRAWIAM

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Qra Domowa - no nie na wysokość... obejrzyj jeszcze raz i przeczytaj wzór to ci sie rozjasni... ;)
      Swoja droga ciekawe pytanie... - dziękuję.

      Usuń
  3. Ja się też przymierzam do chust

    na razie zapraszam na mojego bloga Koronczarka
    www.gabrysia36.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny filmik, bardzo przydatny. Może kiedyś się odwarze.

    OdpowiedzUsuń
  5. Fantastyczny filmik !!!
    Załapałam o co chodzi:)
    Dziękuję i pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  6. Witaj,świetny "kursik" , pięknie dziękuję.
    Pozdrawiam Cię bardzo serdecznie
    Maja

    OdpowiedzUsuń
  7. Iwono!!
    Najniższy ukłon....a zważ, żem nauczyciel starej daty:)) Rewelacja! Metodycznie prima sort!
    Gdybysmy wszystkich nauczycieli mieli z takimi umiejętnościami pedagogocznymi jak Twoje to nie byłoby tego co mamy w naszym kraju!
    dziekuję;))

    PS. Zawsze czekam na kolejne Twoje tłumaczenia. Nie da się ich "nie-ro-zu-miec'!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Spes :) Bardzo dziękuję za dobre słowa - normalnie rosnę.... ;)
      Będzie więcej tłumaczeń - skoro już zaczęąam w tym fachu to chyba trudno skończyć... ;)

      Usuń
    2. I tak trzymaj!!
      ;))

      Radosnych Świąt!!

      Usuń
  8. Dziękuję za mnóstwo ciekawych pytań - odpowiedzi na nie będą w kolejnych wpisach.
    Odpowiedź na pytanie Asi jest tutaj:
    http://drutoterapia.blogspot.se/2012/04/ile-woczki-na-chuste-efekt-motyla.html

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo podobaja mi sie chusty, ale...problem mój to poszerzanie. Twój filmik cudownie pokazuje i klarownie opisujesz co i jak, ale po zrobieniu pierwsze kwadraciku czerwonego 14 razy i drugiego co dalej? tam sa jeszcze w schemacie symbole poza kwadracikiem. Czy sie je przerabia i kiedy. To pierwsze pytanie. Drugie: szukałam schematu i nie moge znaleźć. Z filmiku raczej nie zobaczę, bo przy moim wzroku -13 to nie wiele widać.
    I jeszcze Twoje prace sa super. Takie dopracowane.
    Mhm tak mi sie marzy, że może jednak dzieki Tobie uda mi sie wydziergać taka chustę. Bardzo dziękuję za wszelka pomoc - Izabela
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Anonimowa czytelniczko - dziekuje bardzo za mile slowa :)
      Wszystko dokladnie opisane jest w opisie chusty.
      Pod filmikiem jest link do opisu chusty w zdaniu: "A opis chusty znajdziecie TUTAJ." - klikajac na TUTAJ poprzez link dojdziesz do strony z opisem chusty - tam sa opisane wszystkie symbole.
      Powodzenie w dzieganiu!
      Pozdrawiam cieplo!

      Usuń
  10. Serdecznie dziekuję. Znalazłam. Przestudiowałam. Jak tylko znajdę odpowiednia włóczke zabieram sie za robotę.
    Jestem Twoja dłużniczka.
    Z serdecznymi pozdrowieniami - Izabela.

    OdpowiedzUsuń
  11. Iwonko, serdecznie dziekuje za kursik dziergania chusty. Skończyłam pierwszy rząd ażuru i mam problem w drugim rzędzie. Chodzi mi o to czy te oczka przed czerwona ramka sie przerabia czy robimy tylko to co w ramce tzn: II rz. - po 3 o.pr. i 1 narz. robimy 1 oczko prawe narzut 3 razem narzut 3 prawe i potem odwrotnie jak w lustrzanym, odbiciu?? czyli czy te oczka na diagramie przed czerwona ramke robimy i potem to co w ramce i wracamy nie powtarzając tych oczek z poza ramki??
    np: w 3 rz.: po 3 ocz.pr i narzucie byłoby 2 oczka prawe, 1 narz. i to co w ramce i powrót tylko to co w ramce a tych z poza rami nie?? Jakos nie bardzo sobie z tym radzę. Możesz podpowiedzieć. Dziekujuę pieknie. Ale tak mi sie ta Twoja chusta podoba, że jak widzisz w rekordowym tempie (jak na mnie) sporo zrobiłam.
    Z serdecznymi pozdrowieniami - Izabela

    OdpowiedzUsuń
  12. Przepraszam to znowu ja. W filmiku mówisz, że w trzecim rzędzie zaczynamy od oczka prawego przed czerwona ramką a w piątym rzędzie znowu przed ramką 2 oczka prawe, narzut i dopiero ramka. I teraz to powtarza sie tylko na początku robótki i na końcu?? Zrobiłam próbke i wychodza mi jakies dziwne esy floresy. Poratuj proszę. Pozdrawiam serdecznie - Izabela

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pomogę. Ale muszę przesłuchać film i sprawdzić diagram. Nie znalayłam na to jescze czasu.

      Usuń
    2. Dziękuję, już zrobiłam. Przerabiamy tylko to co w kwadraciku (zaznaczonym na czerwono)
      Pozdrowienia i wszystkiego dobrego - Izabela

      Usuń
    3. Izabelo, cieszę się bardzo, że sama zrobiłaś (czytałam wcześniej, ale jakoś nie po drodze na blog mi było, żeby odpisać).
      Najlepie się uczymy, kiedy sami rozgryziemy i wpadniemy na to, o co chodzi - czasami lepiej pomyśleć kilka razy samemu zanim zapytamy. Uczymy się wtedy i nie zapominamy :)
      Powodzenia w dalszych robótkach!

      Usuń
  13. Witam. Chusta jest śliczna, dzięki opisom i filmikom udało mi się dotrzeć do diagramu E. Niestety nie mam jeszcze wprawy w robieniu na drutach i utknęłam na "przełożyć o. prawe na prawy drut przerobić kolejne dwa oczka na prawo, przeciągnąć je przez oczko zdjęte" - nic nie rozumiem. Proszę o POMOC. Dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  14. Dzień dobry. Iwonko, mam ten sam problem co anonimowy z 17 lipca. Bo jeżeli 2 oczka przeciągniemy przez oczko przełożone bez przerabiania to wzór sie nam nie bedzie powiększał, nie mówiąc juz o tym, że bardzo źle sie przeciąga oczka na prawym drucie. Czyli z 3 oczek zostaną znowu 3 oczka. Robiłam próbki. I nie wychodzi. A co z oczkami narzuconymi na początku robótki po 3 oczkach prawych i na zakończenie przed oczkami prawymi. Czy te oczka narzucone na początku i na końcu robótki nie wchodza w opis?? Ponieważ nie mogłam doszukać sie adresy więc jeżeli możesz to bardzo proszę odpowiedz na adres:
    thedaizab@interia.pl Juz 2 tygodnie sie z tym męczę i nic nie wychodzi. Dziekuje za pomoc.

    OdpowiedzUsuń
  15. Anonimowa czytelniczko z 17 lipca - te 3 oczka przerabia sie dokladnie tak jak jest napisane - nie sadze, ze moge to wytlumaczyc jasniej. Zapomnij o wszystkich nieudanych probach do tej pory, skoncentruj sie i:
    - przeloz jedno o.prawe z lewego drutu na prawy drut bez przerabiania,
    - kolejne dwa o. prawe na drucie lewym przerob razem na prawo (czyli z dwoch oczek robisz jedno)
    - teraz to oczko, ktore powstalo z tych dwoch oczek przeciagasz przez to oczko pierwsze, ktore przelozylas bez przerabiania - wtedy masz z 3 oczke jedno i powstaje taka piramidka z tych oczek,
    Niestety nie potrafie inaczej wytlumaczyc - przeczytaj powoli i rob powoli - na pewno z rozumiesz :)
    W najgorszym wypadku mozesz przerobic te 3 oczka razem na prawo - tak, zeby z 3 oczek zrobilo sie jedno. Ta piramidka bedzie troszeczke inaczej wygladac, ale efekt bedzie taki sam. Powodzenia!

    Anonimowa czytelniczko z 19 lipca - problem przerabiania 3 oczek opisany jest u gory. Bardzo prosze obejrzec dokladnie film zamiast polemizowac :) Ja rozumiem, ze latwiej jest zapytac, ale naprawde w filmie sa odpowiedzi na twoje pytania.
    W minucie 5.25 mowie z jaki sposob poszerza sie robotka i prosze o nie zastanawianie sie za duzo nad tym, i potwierdzam, ze wszystko sie zgadza w opisie. Tu nie chodzi o powiekszanie sie wzoru, tylko powiekszanie sie chusty.
    Jesli zle przeciaga ci sie oczka na prawym drucie to najprawdopodobnie robisz za ciasno - poluznij troszeczke a wszystko pojdzie lepiej :)
    Z 3 oczek robi sie 1 oczko - nie 3. Skoncentruj sie - przeczytaj opis, ktory wytlumaczylam Anonimowej czytelniczce z 17 lipca powyzej :)
    Te oczka na poczatku robotki sa wytlumaczone w opisie bardzo dokladnie - w filmie mowie o nich w minucie 4.10 oraz 6.10
    A adres moze rzeczywiscie trudno teraz znalezc, bo Google pozmienialo (umieszcze go wkrotce wyraznie).

    Dziewczyny, skoncentrujcie sie i czytajcie prosze opis kilka razy, kazde oznaczenie po kolei, nie poddawajcie sie tak latwo. Z opisu tego korzystalo juz wiele osob i zrozumialo go, i chusty piekne wyszly :) Jak im sie udalo to wam tez!
    Kazdy jest na pewnym etapie poczatkujacy, ale tylko stawiajac sobie wyzej poprzeczke i starajac sie samemu zrozumiec w logiczny sposob mozna sie czegos nauczyc i pojsc w dzierganiu dalej :)
    Powodzenia wam zycze!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za obszerne wyjaśnienia, już wiem gdzie robiłam błąd i teraz śmigam dalej. Pozdrawiam - Anonimowa z 17 lipca.

      Usuń
    2. Dziekuje. Rozumiałam to odwrotnie. - anonimowa z 19 lipca. :)Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  16. Filmik świetnie zrobiony, wszystko wytłumaczyłaś bardzo jasno i przejrzyście.
    Bardzo dziękuję, że dzielisz się z nami swoimi projektami, a Efekt motyla w moim wykonaniu jest tu
    http://papierkowoniteczkowo.blogspot.com/2012/10/znow-dugi-tydzien.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) I dziękuję, że wybrałaś mój wzór. Twój "Efekt" jest śliczny! :)

      Usuń
  17. bardzo dziekuje za filmik. w koncu zrozumialam, jak sie czyta diagramy :) :) :)

    OdpowiedzUsuń
  18. ja mam pytanie odnośnie diagramu D i E. tam nie ma zaznaczonych oczek środkowych, ale skoro czerwony kwadrat powtarzany jest 41, a potem 43 razy, to domyślam się, że robi się go po całości roboty, czy tak? Chciałam się tylko upewnić :)

    PS. To co robisz jest genialne, już się wciągnęłam w robienie chust, choć z drutami nie zawsze sobie radziłam :) Dziękuję i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, zgadza się - przez całość roboty.
      Dziękuję bardzo za miłe słowa i cieszę się bardzo, że zaraziłam robieniem chust :)

      Usuń
  19. Iwono, zaraziłam się Twoją chustą. Zrobiłam już 15 sztuk, wszystkie rozdałam znajomym i przyjaciołom. Mam zamiar dalej robić ten wzór, bo najładniej wychodzi, można chustę powiększać w nieskończoność. Jestem zachwycona i moi "obdarowańcy" także. Robiłam z włóczki Elian exklusiv różnych kolorów. Z pięciu motków po 50g wychodzi ooooogromna chusta. Jest leciutka, cieplutka i pięknie się prezentuję.Bardzo, bardzo dziękuję.
    Serdecznie pozdrawiam Danusia
    Lecę robić następną! Już ręce się do niej trzęsą.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twoje odwiedziny i pozostawienie kilku słów.
Pozdrawiam bardzo ciepło ♥

Copyright © 2016 Drutoterapia , Blogger